Gå vidare till innehåll
Remm
  • Hem
  • Nyheter
  • Digitala möten
    • Allmänna råd
    • Hybridmöten
    • Publikationer
    • Stödmaterial
    • Webbinarier
  • 10-stegsmetoden
    • 1 – Lägesbeskrivning
    • 2 – Ledningens stöd
    • 3 – Ansvar och roller
    • 4 – Digitala mötesverktyg
    • 5 – Nätverk, utrustning och lokaler
    • 6 – Möteskultur
    • 7 – Policy, rutiner och mål
    • 8 – Information och utbildning
    • 9 – Mätning, uppföljning och rapportering
    • 10 – Ständiga förbättringar
  • Mötesväljaren
    • Mötestyper
    • Hybridmöten
    • Mötesbarometern
    • Myndighetsexempel
    • Faktorer
  • Uppföljning
  • Goda exempel
  • Kalendarium
  • Om REMM
  • ENG

19 september, 2022Teknik

Vad är en sändningsstudio och när behövs den? – Webbinarium och ny rapport

Hur skapar vi en trygg miljö där vi och våra kollegor kan känna oss lugna 
och göra vårt bästa, utan att stressas av ansvar för tekniken? En sändningsstudio underlättar arbetet med våra digitala konferenser och kan skapas på olika sätt. En enkel plats där vi sänder ett webbinarium är till exempel något helt annat än vad en nyhetsredaktion på TV behöver för de dagliga sändningarna.

16 maj, 2022Branchdialog

Kunskapswebbinarium 21 juni 2022: Leverantörer presenterar sig

Virtuella Mötesmässan arrangerar mellan sina mässtillfällen även en serie kunskapswebbinarier, till vilka REMM-myndigheterna bjuds in. Nästa tillfälle är den 21 juni kl 10–11.30, då två leverantörer presenterar sig: NUITEQ Stage och GreenHat Games.

4 april, 2022Teknik, Uppföljning

Ny enkät om teknik, användning, support, juridik, säkerhet, distansarbete mm

Vid ett webbinarium den den 1 april 2022 presenterades resultaten från den senaste enkäten om teknik, användningsområden, support, juridik, säkerhet, distansarbete mm som REMM genomfört: ”Digitala möten i myndigheter 2022 – i gränslandet mellan pandemi och det nya normala”. Syftet med undersökningen är att ta reda på vilken teknik som används för digitala möten i svenska myndigheter och vilka förutsättningar man har att samverka digitalt med andra myndigheter och organisationer.

11 februari, 2022Branchdialog, Minskad sårbarhet, Teknik

Kunskapswebbinarium 11 februari 2022: Molnfrågan – så säger juristen

Virtuella mötesmässan arrangerar nu nummer två i en serie kunskapswebbinarier fram till nästa mässa i vår. Denna gång är fokus på molnfrågan och juridiken. Hur rimmar GDPR med molnlösningar för digital samverkan som idag finns på marknaden?

3 februari, 2022Möten

Framgångsfaktorer vid hybridmöten

Hybridmöten är möten med deltagare både på plats och uppkopplade digitalt. Sannolikt blir det framöver mer regel än undantag att fysiska möten också erbjuder möjlighet att delta digitalt. Men hybridmöten är utmanande. Därför har REMM satt ihop ett antal framgångsfaktorer för hybridmöten.

27 januari, 2022Branchdialog, Möten

Kunskapswebbinarium 27 januari 2022: Involverande hybridmöten

Virtuella mötesmässan arrangerade den 27 januari kl 10–11.20 det första i en serie kunskapswebbinarier fram till nästa mässa i vår. Den här gången visar leverantören Facilitatorhuset hur man skapar inkludering i hybrida möten.

21 december, 2021Uppföljning

Minskade utsläpp från tjänsteresor och deltagande i REMM i regleringsbreven för 2022

Nu trillar regleringsbreven för 2022 in hos myndigheterna och många får uppdrag att arbeta för att minska miljö- och klimatpåverkan från tjänsteresandet och delta i samverkansarbetet REMM som bedrivs i Trafikverket.

8 december, 2021Möten, Teknik

Ver 2.2 – Myndigheters Möten i Molnet – Digitala mötes- och samverkansalternativ

Den 7 december 2021 presenterade Peter Nordström, strateg på Skatteverket, eSam:s nyligen publicerade rapport ”Digital samarbetsplattform för offentlig sektor”. Rapporten pekar bland annat på flera lösningar som i sig själv eller gemensamt kan utgöra en digital samarbetsplattform för myndigheter.

18 november, 2021Teknik

Ny rapport publicerad om möjliga lösningar för digital samarbetsplattform för offentlig sektor

”Det finns lämpliga och lagliga alternativ för offentlig sektor.” Så sammanfattar den arbetsgrupp bestående av representanter för åtta myndigheter resultatet av sitt arbete. Rapporten ”Digital samarbetsplattform för offentlig sektor” med tillhörande bilagor är nu publicerad.

← Föregående 1 … 3 4 5 6 7 Nästa →

  • YouTube ikon
  • LinkedIn ikon